Home
ShellsAngels
AboutUs
1997 - 1st Ride
1998 - 2nd Ride
1999 - 3rd Ride
2000 - 4th Ride
2001 - 5th Ride
2002 - 6th Ride
2003 - 7th Ride
2004 - 8th Ride
2005 - 9th Ride
2006 - 10th Ride
2007 - 11th Ride
2008 - 12th Ride
2009 - 13th Ride
2010 - 14th Ride
2011 - 15th Ride
2012 - 16th Ride
2013 - no ride :-(
2014 - 17th Ride
SHA - Talk
Justus Willemsen
Ruben Willemsen
Genealogie
Gastenboek


Angels Present:

  1. Mark Snoek
  2. Peter van der Waa
  3. Henk Kuilman
  4. Eddy Dewinter
  5. Ronald Bakker (alleen UK)

De tweede grote oversteek

Organisatie Mark Snoek,
Met grote dank aan de gastvrijheid bij Ronald en Nicole in de UK!

Voor vertrek P&O Rozenburg

 

"The Pride of Hull" in Rotterdam - waiting for the Angels to embarc

Angels on the boat - let op het glas in de hand...de vloeistof erin komen we nog verschillende keren tegen

Dinner on the boat

Creatieve apen op de boot naar UK.
(Bloemenschilderijtje maken voor Nicole omdat we geen  bloemen op de motor kunnen meenemen.)

Creatief schilderen

Groepswerk

 

 

Painting ''fast" Eddy

Het eind-resultaat - bloemen voor Ronald en Nicole

 

Op de boot - laat op de avond...special T-shirt designed by Mark

Waarheen?

 

De verlichtende beschermAngel tussen Henk en Eddy wordt blijkbaar alleen zichtbaar op de toiletten

Oeps?   Plasje gedaan?

Met Henk's spijkertje kun je hem ophangen

Ronald's inzending voor dit jaar, een Honda 800 VFR, wat een fiets!!
 

 

The Shell's Angels Ride Again, de traditionele groepsfoto

Bij de Pheasant Inn met op de achtergrond de Cheshire plains

Onderweg naar Snowdonia - Dolly lust ook wel pepermunt

Onderweg

  

 

Even op de kaart kijken of we nog wel juist zijn

Mark, kasbeheerder en garçon - deed dat heel goed

Aan de pilzen in Chester pub

Hoe krijg je 6 motoren en 5 fietsen in een garage? Nou gewoon..........heeeeeel voorzichtig.

 

Waarvoor we het doen !  Mark heeft zojuist de medailles uitgereikt in de pub in Chester

Goodbye Chester, Forgate street met de Eastgate Clock

Cat & Fiddle pub binnenin - bikers atmospheer proof

  

Koffie in de overvolle Cat& Fiddle pub

Na lang zoeken hebben we Ronald op het station te Macclesfield gevonden

Angels on the way back home

  

 

Pinteren op de goede afloop. (retour op ferry)

Alles netjes vastgemaakt

Cruising back to Rotterdam

Reacties na het weekend:


Mannen,
 
Het zit er weer op........, maar de Shell's Angels 2007 ride was er een om niet snel te vergeten. Heel hartelijk dank voor de moeite die jullie hebben willen nemen om naar Engeland en Wales te komen. Nicole en ik vonden het gezellig en leuk en hopen dat ook jullie er van hebben genoten. Het weer zat mee, de natuur deed zijn best en de Cat and Fiddle route maakte zjin reputatie waar.
 
Op mijn terugreis werd het trouwens pas echt nat en heb ik ook nog een collega motorrijder die het rubber niet onder had weten te houden uit de berm geplukt en zijn motor weer op het asfalt geholpen. Ik weet niet wat er meer was beschadigd, de man zijn trots of zijn fiets.
 

Als jullie je mooiste/beste de foto's naar Roelinda willen sturen dan heeft die vast wel een slim idee om ons allemaal een kopie te bezorgen (LIVELINK en een CD'tje voor de pensionado?) en er een goed verhaal voor op de website mee te maken.

Roeltje, met jou erbij was het natuurlijk nog leuker geweest, volgend jaar dan maar? Bijgaand een aantal foto's zodat je kunt zien wat je gemist hebt.

Heb ik jullie trouwens al verteld dat ik volgend jaar een nieuwe motor koop? Tot dan!!!!!!!

 

Britse groeten,

Ronald en Nicole

********

De Shell's Angels Ride 2007 had voor mij nog een leuk staartje. De eigenaar kon de Honda VFR maandag niet ophalen en gaf permissie om er nog even lekker op te blazen. Ben dus weer naar de Horse shoe pass gereden waar Dolly nog steeds om een perpermuntje stond te bedelen. Heerlijke bochies en een fantastische avond.

Moest Mark nog bedanken voor het beheren van de kas en het binnenhalen van de drankjes, en jullie allemaal natturlijk voor het schilderij.

Groeten, Ronald

****

Hallo mannen, 

Hierbij een foto van jullie boeket bij ons aan de muur op de overloop waar het een vast plaatsje heeft gekregen. Nogmaals hartelijk bedankt, er zijn ware kunstenaars aan jullie verloren gegaan. Gelukkig hebben de blommen weinig water nodig, maar ik vind wel dat er wat weining blauw in zit. 

Groeten

Ronald


Allen,

Ik hoop dat gisteren iedereen veilig thuisgekomen is na ongeveer 1.350 km motorplezier.
 
En bij deze nogmaals een hele dikke "dank-U-wel" voor Ronald en Nicole voor het onthaal en het logement. 
Voor mij de eerste keer met de motor op het "eiland" en het was een fantastische ervaring.
Met vriendelijke motorgroet, (is hier op het continent toch wat makkelijker dat in Engeland)
 
Eddy


Heee Angels,
Heeft even geduurd voor mijn reactie daar is, echter ben druk geweest met het poetsen van die 2 vierkante meter chroom aan die Virago kerstboom van me.

Zo'n ride to UK blijkt achteraf gezien een leerzam gebeurtenis te zijn.
Behalve dat we nu weten dat Mark deze rit fantastisch heeft geregeld weten we ook dat Nicole en Ronald ons voor de tweedemaal erg gastvrij onthaald hebben weten wij nu ook een heleboel ander dingen .

Wisten jullie dat:

  • Mark de beste handvaste ober van de Angels is ?
  • we na ca 1300 km (= 812,5 miles ) allemaal weer gezond terug zijn ?
  • dit de bedoeling van elke rit is ?
  • de medailles van de vorige ritten in ''brons' en 'goud' waren ?
  • deze in 'platina' is ?
  • de maat voor Willem om een regenpak aan te trekken het witte schuimspoor bij Ronalds achterband is ?
  • omdat Peter op Mark wachtte , wij daarna nog een uur in de zeikende regen op Peter hebben gewacht ?
  • Henk nog 2 ''Halbstarken'' naast elkaar op de baan naast hem heeft zien voorbijschuiven  ?
  • de meiden van P&O vonden dat wij mooi bloemetjes konden schilderen ?
  • wij P&O hebben aangeboden de buitenkant van de Pride of Hull ook maar te voorzien van kleurig motiefje ?
  • dit niet hoefde van P&O !
  • Willem nu ook weet dat Chester in UK ligt en niet in Wales ?
  • Peter z'n snor eraf gewaaid /geregend is ?
  • Henk overweegt de 12e rit te gaan doen op hoge hakken en/of plattere banden ?
  • Mark zijn 'tsietturniejjuittas' deze keer niet rokend over z'n uitlaat is gezakt ?
  • Ronald z'n 4 maand kalender altijd inkort tot een 3-maand kalender  !
  • dit doet omdat 3 maandelijks harmonieuzer oogt !
  • onze Angels de race naar de Cat & Fiddle gewonnen hadden
  • ze al lang en breed en nog droog aan de koffie zaten
  • daarna de rest van het veld druipend van de regen binnenkwam
  • die toen geen plaats meer hadden !
  • Mark 's nacht met oorpropjes heeft geslapen !
  • niemand Henk heeft horen snurken ?
  • in Belgie een uitsmijter in de kroeg een 'buitenwipper' heet !
  • een centrifuge een 'droogzwierder' heet ?

Mannen, de foto's heb ik rechtstreeks doorgestuurd naar Roelinda ivm de omvang van het bestand ( NA selectie nog ca 25 !) .

Jullie zien die vast binnekort op onze geweldige (= Roelinda's) site.

Overigens Roelinda heeft ons op de voicemail ingesproken berichten bij vertrek op de boot helemaal doorgekregen .
Vernomen dat ze zeer geroerd was !
Volgende keer wil ze ook weer mee.

Vroeoeoeoeoeoeoemmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...................................................................................................

Met vriendelijke groet, Willem


De grote oversteek

Hierbij wil ik jullie een “beknopt” reisverslag geven van onze jaarlijkse tourtocht voor zij die mee gingen en zij die achter moesten blijven.

Eindelijk was het dan zover. 30 Augustus om 17.15 hebben Peter, Willem, Eddy, Henk en Mark zich verzameld bij de veerdienst van P&O, Haven 5805, te Rozenburg om gezamenlijk met de Pride off Hull naar de andere kant van de plas te varen. Het inchecken, het vastknopen van de motoren en het vinden van de juiste hut, verliep voorspoedig.

Na een paar glaasjes bier hebben we gebruik gemaakt van het Buffet, wat overgens zeer smaakvol was. Na de maaltijd hebben we het cadeau voor Nicolle gemaakt. Een bloemenschilderij met verschillende impressies waarin stijlen zijn gebruikt uit zowel de Nederlandse als mede de Belgische school. Daar deze werkwijze vrij uniek is, trok onze werkzaamheden veel belangstelling onder het personeel van P&O waarna er diverse aanbiedingen ons te deel vielen. Na een afzakkertje en een nachtrust hebben we ’s morgens het ontbijt genuttigd waarna we als laatsten, na oproep van P&O, het schip verlieten. Daar Willem de meeste recente ervaring had met het links rijden is afgesproken dat hij de kudde zou lijden. Daar waar we wellicht beter over de Humderbridge konden rijden zijn we richting Manchester gereden wat ons de nodige vertraging opleverde. Maar zoals alle nadelen een voordeel hebben zijn we middels de routeplanner van Eddy door een fantasties gebied gereden. Hoog door de bergen met krachtige zijwinden, schapen op de weg en wolken welke we over de toppen het dal in zagen glijden.

En toen was daar het eerste ongevalletje. Voor een stoplicht is Henk met zijn motor tegen Mark aangevallen waarna beiden op de grond lagen. Door omstanders zijn de motoren snel weer overeind gezet en van de weg afgeduwd. Henk had geen schade maar bij Mark liep er smeerolie uit zijn motor. Kennelijk was de olie via de carterontluchter in het luchtfilter gekomen en heeft daar een weg naar buiten gezocht. Bij de plaatselijke Shell werd een ltr. smeerolie gehaald waarna de reis kon worden voordgezet. De afgesproken tijd met Ronald werd hierdoor behoorlijk vertraagd. Na dwars door Manchester te zijn gereden kwamen we op de afgesproken plaats bij het station te Macclesfield. Door de lange wachttijd had Ronald zich in de plaatselijke architectuur verdiept. Hij wist b.v. precies hoeveel stoeptegels het pleintje bevatte waar hij met zijn motor op stond. Dat had hij niet geweten als wij er direct waren geweest.

Na wat slinger weggetjes gereden te hebben zijn we een toast wezen eten. Bij het keren op de weg is Henk wederom met zijn motor ten val gekomen en nu had ook hij zijn knipperlicht kappot.

Na deze lunch nog heerlijk wat gekronkeld op Engeland’s wegen. Na het nuttigen van een drankje, ergens in een hut tegen de bergen, zijn we naar het woonhuis van Ronald en Nicole gereden. Daar hebben we op subtiele wijze 6 motoren en vier fietsen in zijn garage weten te plaatsen. Na wat te hebben opgefrist hebben we met zijn allen gesmikkeld van het diner wat we van Ronald en Nicolle hebben aangeboden gekregen en wat door Nicolle met liefde was bereid. Na wat uitgebuikt te hebben zijn we gezamelijk nog een afzakkertje wezen halen in een locale pub om vervolgens ons wiegje in te kruipen. Dat was voor Henk en Mark in een hotel en de rest sliep in het huis van R & N.

Zaterdagmorgen zijn we gemeenschappelijk gaan lunchen in de stad om vervolgens aan onze rit door Wales te beginnen. Er moest een stevige basis gelegd worden voor een stevige rit. Na een tankbeurt (BP (detaille)) vertrokken richting Llangollen, vervolgens naar Bala om uit te komen in Trawsfynydd. Vervolgens hebben we door de bergen van Snowdonia getoerd via de plaatsen Maectwreg, Blaenao Ffestiniog, Betws-y-Coed, Beddgelert, Waunfawr en Bethel om op de grote kustweg uit te komen. Deze hebben we gevolgd tot afrit 27 (Asaph) alwaar we binnendoor naar Ruthin zijn gereden. Over een allermachtig smalle weg zijn we uitgekomen in Llanarmon voor de laatste stop richting Chester. Uiteindelijk hebben we meer dan 300 km. getoerd door en over het Waleslandschap waarin alle facetten van soorten wegen op ons pad zijn gekomen.

’s Avonds in Chester zijn we naar de Pizzaria geweest om vervolgens de dag in de pub te eindigen alwaar een ieder de toegewijde versierselen kreeg omgehangen als aandenken van deze tocht.

Zondagmorgen tien uur vertrokken na het afscheid nemen van Nicole voor nog een stuk te toeren. Per slot van rekening hadden we tijd genoeg daar we pas om 17.00 bij de boot moeten zijn. Het werd een route naar en over de befaamde “Cat off Fidell” (of hoe je dat maar mag schrijven) Halverwege is een restaurant cq berghut waar we wat zijn gaan drinken. Deze weg is onder de motorrijders erg geliefd vanwege het goede asfalt, mooie bochten en overzicht. Dit leverde overgens ook een negatieve score van meer dan 50 dodelijke ongevallen op. We waren nog maar net binnen en toen begon het te regenen. Het sterke pak werd aangetrokken en we vervolgden onze route. Helaas ging het na de eerste kruising mis, wellicht door de regen wellicht door het feit dat sommige net even wat meer km’s wilden maken dan de rest. Mark Ronald en Henk volgden de route, Willen kwam daarna en zag tot zijn verbazing dat Peter en Eddy in volle vaart richting Leek reden wat niet echt het plan was om naar de boot te gaan. Al met al heeft dit oponthoud een uur geduurd voor we weer “gezamenlijk” verder konden. Door het slechte weer en de lange wachttijd had Ronald besloten terug te rijden. Zijn geplande route kon helaas niet meer worden voortgezet daar wij ook nog een boot moesten halen.

In de stromende regen werd de reis wederom aangevangen en deze zou leiden via Chesterfield naar de M1. Tijdens de rit naar Chesterfield stuiten wij op een behoorlijke file wat ook weer de nodige vertraging meebracht maar al met al waren we om 17.15 bij het schip en jawel, weer de Pride off Hull.

Bij aanmonstering bleek dezelfde bemanning er weer te zijn en dat schept een band. We hebben de kamer van 4 personen en een twee persoons hut kunnen omboeken naar twee hutten van 4 personen en een tweepersoons hut. Deze avond heerlijk gegeten en wat nageborreld en vervolgens de kribbe in te duiken. De volgende morgen ontbeten en dit keer op tijd bij de motoren. Na het afrijden van het schip is een ieder zijns weegs gegaan.

Al met al heb ik 1318 km gereden en heb totaal 75 ltr. getankt (1:17,5) en weet ik nu van Eddy dat een uitsmijter een buitenwipper is waardoor mijn reis nu ook een “educatief” tintje heeft gekregen.

Mark



© 1997-2014 roelinda.nl | info@roelinda.nl