Home
ShellsAngels
AboutUs
1997 - 1st Ride
1998 - 2nd Ride
1999 - 3rd Ride
2000 - 4th Ride
2001 - 5th Ride
2002 - 6th Ride
2003 - 7th Ride
2004 - 8th Ride
2005 - 9th Ride
2006 - 10th Ride
2007 - 11th Ride
2008 - 12th Ride
2009 - 13th Ride
2010 - 14th Ride
2011 - 15th Ride
2012 - 16th Ride
2013 - no ride :-(
2014 - 17th Ride
SHA - Talk
Justus Willemsen
Ruben Willemsen
Genealogie
Gastenboek


Tijdens de ritten en de e-mail correspondentie voor- en achteraf, worden er behoorlijk wat uitspraken gedaan die een plaatsje in de uitsprakengalerie verdienen! Verder sturen we elkaar nogal eens doordenkertjes en humor op tussen de jaarlijkse ritten door. Dit maakt ons een hecht kluppie (het hele jaar door) en we lachen wat af samen! Soms ieder vanuit zijn eigen home-office op een lange dag achter je laptop en dan af en toe, net wanneer je het even nodig hebt, is daar een Engeltje die voorbijkomt met een overdosis humor waardoor je de dag weer door komt!

Met vriendelijke groet,
De "Shell's Angels Leden".

De uitsprakengalerie:

  • Wel komt Mark misschien de vrijdagavond buurten om nog even de benzinedampen en het geluid van onze Amerikaanse, Duitse, Italiaanse en Japanse machines op te snuiven.

  • Downsize de temp effe 10 graden, shit he!

  • Voor de overgang van Peter als ‘’werkende’’ naar pensionado leek het ons goed om Peter even ‘’uit’’ en tegelijk ook maar  ‘’in’’ te drinken.

  • Net als die neger in het kraaiennest bij Asterix : ‘’B…… fisjes ‘’

  • Enkel tandenborstel en verdere PSU meenemen

  • 1-2-3 juni goan we weer tekeer as een beest!

  • Het begint alweer een beetje te kriebelen, accu inmiddels van de druppelaar en de motor startklaar gemaakt voor de eerste mooie rit door de mooie Drentse contreien

  • Beste Sint, mijn wens voor dit jaar is een dikke vette bankrekening en een slank lichaam. Het zou fijn zijn als u deze 2 niet door elkaar zou halen, zoals vorig jaar. Bij voorbaat dank...

  • Spreuk van de week: 10 years ago we had: Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash! Now we have: No Jobs, No Hope and No Cash!

  • Blijft leuk om weer eens in de oude SHA doos te kijken

  • Allez motards!

  • Met het goede weer kriebelt de motor microbe bij jullie beslist ook.

  • Het lichaam dient geheel beschermd te zijn door een malienkolder

  • Je hep Dok-werkers en Duc-werkers en natuurlijk ook nog Stucadoors en Ducadoors....

  • Fuckaduc!

  • Tja je moet er wat voor over hebben om als gefortuneerde en gepensioneerde Shell collega het huis s'winters warm te stoken.

  • Lijkt alsof we bij Oudenburg bijna in de zee staan?

  • Maar als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

  • Wat heb jij nu weer gedaan..sufferd.......Nou moeten we zelf ons bier betalen!

  • Rasen ist out??  na klar ...oder...Poddom ....poddom.... poddom ....poddom.... poddom .... etc

  • Schuif jij die sneeuw maar effe aan de kant, we komen er aan!

  • Zelfs de pensionado’s (die toch echt niet beter te doen hebben) hebben die gelegenheid niet gebruikt.

  • Haben Sie den alten Scheunmuttur schon gefoenden ? 

  • Lass oens maal seejen wenn wir bei Ienen auf den Platz ankommen. 

  • Elefantentreffen, zient da dog nog Eleefanten ? 

  • Donnurwettur !

  • Je had toch niet je speedcontrol aan staan?

  • Zit die Berkers bij gebrek aan werk nou al zo vroeg aan de drank.....? Allemachtig! 

  • Mmm …wa ?........Grmmmppffff  ……    *    hips  !   **

  • Dan zullen we nog wat toetje voor je bewaren. Komt de wegligging de volgende dag ook ten goede.

  • Pak je oorpropjes dus maar weer in.

  • Verwacht dat Maarten onder de radar het Belgisch luchtruim in zal vliegen?

  • Profiteurs!

  • Zaterdagochtend  wit-zilver (en dat is niet de haarkleur van de berijder) met “ AKRAPOVICH “ maakt meer herrie dan het bekende Stalin orgel… jullie hoeven je wekker niet te zetten hoor!

  • Oudenburg zal nooit meer hetzelfde zijn… moet ik Paul Jambers op voorhand even verwittigen!?

  • Tja die Belgen willen nog wel eens een beetje Nederlanders pesten door wat afgewerkt frituurvet bij de brandstof te gooien of zou die V power toch zo goed zijn als ze zeggen bij Shell.

  • De Rode BMW zal vrijdagavond ca 21.00 Oudenburg binnen denderen. Waarschuw jij alle inwoners ouder dan 65?

  • Eddy heeft dat natuurlijk geweten omdat hij nog niet klaar was met de medailles.

  • Ik tik samen met jou ’n eitje op de zondag Maarten

  • Kunnen we nog een bakkie doen, is evengoed voor mijn achterste welke nog wel wat moet wennen aan het zadel.

  • Deze keer heb ik jullie meer dan 24 uur de tijd gegeven om je als echte heren over onze enige echte engel te kunnen ontfermen. Zelfs de pensionado’s (die toch echt niet beter te doen hebben) hebben die gelegenheid niet gebruikt. Dus heb ik mij maar weer “opgeofferd” en voor Roelinda en mij een kamer geboekt. Hoeven jullie dus niet meer te doen Ja, pak je oorpropjes dus maar weer in.

  • Profiteurs!

  • In Oudenburg verwacht ik ’s avonds de anderen in de armen te kunnen vallen en af te kussen (dat laatste doe ik wel …. Selectief  !!)

  • Opvallend rustig vanuit Son en Breugel! Zouden die pensionado’s het zo druk hebben? ->   Kan het mij nauwelijks voorstellen. Misschien door gebrek aan frequent gebruik vergeten hoe hij z’n PC aan moet zetten?

  • Drank maakt meer kosten dan je lief is!

  • 'K heb moar twie ploaties a skeuten, heb mere geneuten van 't rieden op de motor!

  • Alleen een zwembroek?????

  • En ik dacht dat die Nederlanders zo progressief waren..... ik kon het maar proberen hé....

  • Foei foei, ik heb er lamme vingertjes van gekregen. Maar ze staan nu allemaal op m'n sticky en thuis ga ik rustig nagenieten

  • Lieve Engel. Je blieft onnavolgbaar, zeker op dun Z-1000.

  • Begin al maar te dromen!

  • Er is geen kat op de baan! (Belgisch voor "er is geen hond op de weg")

  • Aanhef van email: Collega Asfaltmoordenaars!

  • Rijkswaterstaat doet kalmpjes aan met de wegreparaties... serveersters lopen weer nonchalant dicht langs de tafeltjes... bermen gaan van geelgepist naar groen... Tijd om de motoren te laten brullen en het tij te keren! Wij zijn toch niet gek?!!! Wat denken ze wel!

  • Weergoden hebben hun stem laten horen en na overleg Rob, Peter, Henk en ik besloten dat het nu wel even kan doorregenen, maar dan wel zonder ons, ja !

  • "Howling Henkie''

  • Voor meer info doonthezzieteettoekkollenkie

  • MMMmmwwwwoooooaaaoooaoooaoooaoooooaoaoaoaoaoaoaoaoaooaooa

  • Inmiddels zijn de voorbereidingen praktisch afgerond. De wegen zijn gecheckt en de heilige hermandad is ingelicht.

  • Ververs in ieder geval het carter en eventueel de cardan met Advance producten want de ëdele delen zullen zwaar op de proef worden gesteld die dag

  • Hebbie al data om in dagenda te prikkuh?

     

  • Great om te zien dat Shell Angels is still in heart and minds zelfs in de chinese chaos

  • We willen dampen!!

  • Denken jullie aan de accus..... af en toe even kietelen.

  • Maar niet met Hemelvaart, da's om te varen...hemelVAART.

  • I'm your man!

  • Met sub-zero temperaturen in Nederland en België worstelend met de koudste winterstart in 137 jaar stuur ik jullie warme groeten uit een overigens ook steenkoud Beijing

  • Let's roll!

  • Hoi snoepie, klim jij tegen die tijd alweer op de brommer? Anders maak ik misschien alsnog gebruik van jouw aanbod je knallende en oliezuipende fiets te lenen.

  • Eeeendzjels, Wederom toch goed besluit geweest om rit in maand sept. te prikken. Ik heb liever wat anders in m'n bilnaad dan rillend regenwater!

  • Inmiddels zijn de meeste groeven in het asfalt weer hersteld en kleurt het door biergebruik geelgepiste gras in de bermen weer enigszins groen.

  • De laatse tankwagens hebben in januari de leeggeslobberde V-power stations weer tot de helft weten op te vullen.

  • En de serveerstertjes in de langs de route gelegen lokaliteiten hebben de gescheurde blouses weer genaaid

  • Wel allemoalle V-power in de tanke gooi'n heur!

  • De fietsen aldaar zien er wat lomp maar toch wel kuil- en baggerproof uit.

  • ... om het asfalt nog eens efkens te ranselen...

  • Vernomen  dat van de serveerstertjes in de langs de route gelegen lokaliteiten niet alleen de blouses weer zijn genaaid .........! Ben ik overigens niet bij geweest! Waarvan akte. Moet overigens snel gegaan zijn of ik heb even niet opgelet. Handen vermoedelijk vol gehad met andere zaken! Roep volgende keer efkens, ja ! alle gekheden op stokken ...

  • ... doorgaan doettie , joedembetterbulievitmen!

  • De weergoden zijn nog steeds woest op het succes van de Angel Ride "Gekraakt in het Zuiden" van 2003.

  • Daarnaast is de Brabantse politie nog steeds aan het puzzelen met de snelheidsovertredingsfoto's die van voren zijn gemaakt toen wij met snelheden van >150 kmh over de Brabantse dreven bulderden.

  • "Bambi's" worden wat mij betreft bij deze niet tot de Shell's Angels toegelaten.

  • Inderdaad..... There's no fool like an old fool!

  • Neem aan dat het u allen goed gaat en dat de motoren goed de winter hebben overleeft en dat eventuele pekelschade inmiddels is weggepoetst.

  • We kunnen dus weer blaaaaaaaazen binnenkort!

  • .............mazzelaar, maar je gaat ons toch niet vertellen dat het nu een Honda wordt. Volgend jaar zien we je graag in het Veugel gebirge met een MG grizzle of griso hoe heet zo een street biker van Italiaanse origin.

  • weet nu dat een uitsmijter een buitenwipper is waardoor mijn reis nu ook een “educatief” tintje heeft gekregen

  • Moeten we voor de volgende tocht niet eens een schildersweekend organiseren met zoveel talent in het zadel?

  • Het had niets om het lijf, kostte slechts 4 euro en was niets verhullend en zelfs onzichtbaar op een gegeven moment...

  • Hoezo 'near miss"???? Dat was een voltreffer!

  • Henk is ook lid van M.C. The Rose "WHERE EVER THEY GOES, KNOWBODDY KNOWS"

  • Wat mooi, tis net een mens zo'n motor, voelt gewoon dat ie weer aandacht krijgt.

  • Hoe is het met die incontinente olieboot van jou, nog steeds in de luiers of al weer zindelijk?

  • Met ons incontinente oliebootje... kweet niet... nog niets gehoord, snik, hij zou toch niet overleden zijn???

  • Jij ben een echte "gelukzak" - effe 2 weekjes naar het Zuiden op vakantie terwijl wij hier water en bloed zweten en bijna onder de business stress bezwijken...

  • Staat dat kanon nog steeds in de showroom?

  • Strak fietsje, lijkt me wel wat voor jou. Paar kilootjes eraf, paar kilootjes erbij en alles is in balans.

  • Als Moto Guzzi rijder vind ik natuurlijk dat je voor Italiaans moet gaan.

  • Als je voor de Duc gaat noooooooooooiiiiiiiiiiiit een grijze nemen, dat ding moet nu eenmaal rood zijn.

  • .......pionnetjesomzeilen ? Kunt er ook gewoon overheen hoor!

  • Het vooruitzicht achter een in leer gestoken blonde dame, gezeten in de karakteristieke houding op een warmbloedige Ducati, aan te rijden.

  • Ha! Jullie dachten dat je inmiddels genoeg oliedamp had opgesnoven achter de engzins "vermoeide" Kawa Z1000? Ik reken op jullie sleutel-vaardigheid, technisch inzicht en -inventiviteit en gereedschaps-assortiment voor onderweg.

  • Zie er tegenop van het meenemen van bagage op de motor (daar zijn nou juist auto's voor uitgevonden)

  • Met je collega's in één bed slapen, of heb ik iets verkeerd begrepen?

  • Deze keus is of een Belgenmop of heeft het te maken met je midlifecrisis?

  • Zet een paar techneuten bij een paar treintjes neer.... ze komen er niet meer weg!

  • De uitsmijters kwamen de wegdekking zeker ten goede!

  • Ze konden niet eens fatsoenlijk zwaaien naar de 'raammeisjes' dat ging veul te snel!

  • Ik had nog een paar dooie/kouwe vingers, maar na een warm bad met zelfgeblende Rituals badolie (op Ondina basis) was ik weer snel terug in Engelen sferen.

  • Zoals gebruikelijk vond ik er niks aan! Volgend jaar moet echt beter!

  • Niemand heeft deze keer met stokken gaten in onze hoofden gegooid er was dan ook geen hond op de weg of een kat op de baan.

  • Henk moest gaan bijpersen en leek ineens groter

  • Iemand van ons had een helse burnout maar dat had niets met zijn werk te maken!

  

Winterhuiswerk

Angels training material - Motorgroet

  • Collega's Angels,
    In deze barre winter periode doet het deugd om al eens vooruit te denken aan een leuke zomer activiteit. Om ons al een beetje voor te bereiden op de 10de Angel's rit in België & Luxemburg hierbij alvast enkele tips om de motorgroet onder de knie te krijgen.

    De oorsprong van de motorrijdersgroet ligt in het stenen tijdperk. Er waren toen maar heel weinig motorrijders. Er waren nauwelijks verharde wegen en de wielen waren van steen. Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden. Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen. Zo is de motorrijdersgroet ontstaan.

    Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd).

    Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog de winterrijders onderweg. Motorrijders zijn ofwel winterrijders of softies. Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden. Winterrijders daarentegen
    rijden door. Hun aantal is gering. Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten. Vanaf April groeten winterrijders niet meer. Want winterrijders groeten geen softies. Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt. Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt. Ze hebben altijd schoon ondergoed aan, je zou eventueel in het hospitaal kunnen belanden.

    De verboden groet.

    Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren. Het is omgeven door allerlei geboden en verboden. Het bekendste verbod luidt als volgt:

    Groet nooit een tweewieler die minder dan 250 cc cilinderinhoud heeft. Zoiets is geen motor. Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.

    Een aparte categorie: Oldtimers.

    Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet ongeacht de cilinderinhoud. Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden, zogenaamde ouwe techneuten. Die worden met respect behandeld. Kom je een ouwe techneut tegen, wacht je af of hij groet. Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.

    Het groeten op de autosnelweg.

    Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van motorrijdersgroet op de autosnelweg. Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men tegemoetkomende motorrijders over zes rijstroken en de middenberm heen, groeten moet. Rijtechnisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen. De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet gezien. Groet je met de linkerhand voor het lichaam langs naar rechts, denken automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of kramp in de onderarm.

    De "Rossi-groet".

    De "Rossi-groet" (zo plat mogelijk op z'n kant, een knie raakt het asfalt) geldt als zijnde zéér riskant. In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien, maar het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed aan te trekken (zie boven). "Rossi-groet"-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft. Wie de kunst van de "Rossi-groet" niet beheerst en hem toch uitvoert, riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde "Gouden Groet".

    Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten.

    1. De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans produkt groet.
    2. Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog.
    3. Hij groet uit principe geen rijders, die hun bike al geheel hebben betaald.
    4. Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat (geldt ook voor bikers met nen "duc")
    5. De rijwind zou de nieuwe tatouages eraf kunnen blazen.
    6. Hij heeft een eeuwigheid nodig om aansluitend, vanwege de vibraties zijn handvat weer terug te vinden.
    7. Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt.
    8. Hij heeft vanwege de vibraties klittenband tussen handvat en zijn handschoen.
    9. Hij heeft zojuist in het economisch gedeelte van de krant gelezen, dat Honda voor 60% participeert in Harley.
    10. Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley haat hij alle mensen die een hand opsteken.
    11. Zijn Bangkok-Rolex zou nat kunnen worden.
    12. De linkerhelft van zijn stuur zou gejat kunnen worden.
    13. De linkerhelft van zijn stuur werd reeds gejat en nu houdt hij zich aan de kilometerteller vast.
    14. Hij houdt met zijn linkerhand zijn rechterspiegel vast om te voorkomen dat die er af trilt.
    15. Hij heeft twee handen nodig om met zijn vingers de volgende afbetaling na te tellen.
    16. Hij poetst net zijn chromen luchtfilterdeksel.
    17. Als hij maar met één hand zijn stuur vasthoudt gaat ie op z'n bek.

    Redenen waarom rijders van een Honda Gold Wing niet groeten.

    1. Volgens het Honda-instructieboekje mag hij zijn stuur pas loslaten als de bike stilstaat, de sleutel uit het contactslot is getrokken, de middenbok is uitgeklapt en de radio uitgeschakeld is.
    2. Op het instrumentenpaneel is geen knop voor "automatisch terugzwaaien"aanwezig.
    3. Hij is net ingedut.
    4. Hij krijgt zijn arm wegens ouderdomsklachten niet meer omhoog.
    5. Hij heeft via zijn handy een conferentieschakeling met zijn brooker en de ING-bank.
    6. 't Vrouwtje heeft hem verboden vreemden te groeten.
    7. Hij is net bezig alle lampjes van zijn "kerstboom" te tellen.
    8. Hij sorteert op dit moment zijn CD verzameling.
    9. De hand voor de antenne stoort de Tv-ontvangst.
    10. Hij ruimt net de vaatwasser in.
    11. Vanwege zijn Alzheimer weet hij aansluitend niet meer waar hij zijn hand moet laten.
    12. Hij vindt aansluitend tussen alle knopjes, lampjes, schakelaars en hendeltjes zijn stuur niet meer.
    13. Hij verwisselt juist de batterij van zijn pacemaker.
    14. Hij zoekt net in zijn boordcomputer, wat "opgestoken hand van een vreemde motorrijder" betekent.
    15. Hij groet wel altijd, maar vanwege de troep rond zijn stuur ziet niemand zijn hand.

    Aanvulling van Ronalds kant van het water: De Britse groet:

    Aangezien deze volksgroep halsstarrig aan de verkeerde (volgens henzelf de alternatieve) kant van de weg rijdt zou groeten het loslaten van de gashandel beteken. Uitgezonderd natuurlijk wanneer men een motor van origineel Brits fabrikaat rijdt, waarbij men met de linkerhand gas geeft, met de rechtervoet schakelt en de eerste versnelling omhoog en de rest naar beneden is. Menigeen is daardoor zo verward dat hij/zij helemaal niet meer aan groeten toe komt.

    Afijn, ter vervanging van de groet "met rechts" knikt men schuin/zijdelings richting rechter schouder. Een beweging waarbij tijdelijk de blik "van de baan" wordt genomen en men dus blindelings vertrouwt op het korte termijn geheugen. Deze groet eist een verfijnde hoofd-nek coördinatie en alleen zeer geroutineerde rijders kunnen haar onder typerend Britse omstandigheden met de gewenste mengeling van sierlijkheid en nonchalance uitvoeren.

    Rijders van het continent, op dit eiland kortweg "Europeanen" genoemd, verraden zich onmiddellijk door de "sprinkhaan reflex", zie hieronder, maar worden door de lokale motorrijders toch met warmte begroet daar men ze als lid van dezelfde familie beschouwt.

 Slecht Motor weer !!!!!!

Maakt dat mee, zo'n slecht weer...

Zondagdagochtend, halfzeven, ik ontwaak, glip stilletjes uit bed om m'n vrouw niet te wekken en verdwijn in alle stilte in de badkamer.

Eenmaal in mijn leren motorpak, ga ik op m'n tenen naar de garage om mijn motor stillekes buiten te zetten. Bij het openen van de garagepoort slaat de ijskoude sneeuwregen me in het gezicht. Alhoewel ik al erger heb meegemaakt , besluit ik toch maar eerst naar het weerbericht te luisteren op de radio.

De weersvoorspelling is dramatisch: sneeuw, ijzel, hagel, stormwind... Uiteindelijk besluit ik maar terug te gaan slapen. Ik kleed me uit en, terug in bed, kruip ik dicht tegen m'n vrouw haar rug aan en fluister: "Het is verschrikkelijk slecht weer!"

Waarop m'n vrouw, half-slapend, antwoordt: Kan je geloven dat mijn man dáárin is gaan motorrijden?!

HOLA !!!!!!!!!!

Shell PENSIONADO:

Geraniums bewateren? Geraniums bewateren? Geraniums bewateren? Wel beter voor je ontwikkeling om je te blijven ontplooien! Daarom heb ik een nieuw baan …

 

Johny saw es proimen hanging

Johny saw es proimen hanging
Oh ! As chicken eggs so groot
It seemed that Johny would go plucking
While his father 't him forboad.
He thinks: as I will be very clever
Then my father sees it not
On this tree so full of prumkes
He will not have it in the mot.
So Johny clautered in the prumetree
Stack his pockets full of fruit
But he mistrapped on a tackske
And fell down, flack on his snoot.
All the prumes were spice now
And the spice ran out of his brook
It dripped softly in his couses
Johny did not darf to look.
And again he was not lucky
Cause his father came there oan
And he gave him such a ramling
He could fourteen days not goan.
That is how end the silly story
Of little John, the proimenthief
Even, with een lot of goesting
He did it never more upnief



© 1997-2014 roelinda.nl | info@roelinda.nl